מוזס נגד מחיר למשתכן: "מי יכול לעמוד בזה?"

איתי גדסי No Comments on מוזס נגד מחיר למשתכן: "מי יכול לעמוד בזה?"

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס תקף את תכניתו של שר האוצר, משה כחלון, ואמר: "רק חוק מענק לרוכש דירה שניה יציל אותנו ממצוקת הדיור"

ח"כ אליעזר מנחם מוזס
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ מנחם אליעזר מוזס, אמר אתמול בכנסת כי הנושא הבא עליו סיעת יהדות התורה תיאבק הוא נושא הדיור. "בתום הפעילות האינטנסיבית של סיעת יהדות התורה בהוראת גדולי ישראל, למען קדושת השבת" אמר "תדרוש סיעת יהדות התורה טיפול מידי ומקיף בבעיית הדיור והמצוקה הנוראית הלופתת את הזוגות הצעירים והוריהם".

בדבריו תקף ח"כ מוזס את תכנית מחיר למשתכן וטען כי היא איננה רלוונטית וכי איננה מהווה פתרון זוגות הצעירים, לא לציבור הכללי ובוודאי שלא לציבור החרדי. "רשימת ממתינים ענקית, של רבבות זוגות מחוסרי דיור, ממתינים ללא שום תקווה, לזכות בהגרלה באחת מהתכניות, ולריק! הרי גם מי שבסופו של דבר זוכה להיות בין מתי מעט שעולים בגורל, מגלה מהר מאוד שזכה באיזור שאינו מתאים לו, או אינו תואם את אורח חייו. זו תכנית לפתרון מצוקת דיור?" שאל.

ח"כ מוזס המשיך במתפקה שלו על תכנית מחיר למשתכן ואמר: "וכשהמאושר 'זוכה', עליו להמתין לפחות 4-5 שנים לקבלת המפתחות ועד אז לרוקן את כל קופת החסכונות לשכר דירה ובמקביל לשלם את תשלומי המשכנתא על הדירה שזכה בה. מי יכול לעמוד בדבר כזה?"

"הצעתי, ואף הנחתי הצעת חוק בעניין: רק אישור מענק לרוכש דירה מוכנה, יד שניה, תצמצם באחת את רשימת הממתינים לדיור ותיתן מענה אמיתי, מידי, ונגיש לזוגות הצעירים ומחוסרי הדיור".

"אני קורא לשר האוצר לשנות גישה. בתום שנתיים וחצי של פרסום תכנית מחיר למשתכן, לחשוב שוב. לבדוק את הצעתי ולשקול לאפשר גם לציבור החרדי לצאת מן המצוקה ללא תלות בתכנית הבלעדית של מחיר למשתכן, שבפועל ממדרת אותו מהאפשרות להתגורר באזורים המתאימים לו ובמחיר סביר".



0 תגובות